سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

مزیت‌های رقابتی شهر‌ها چگونه به کمک کارآفرینان می‌آید؟

  • کد خبر: ۹۸۵۳۲
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
مزیت‌های رقابتی شهر‌ها چگونه به کمک کارآفرینان می‌آید؟
همه کسب‌وکار‌ها و به کارآفرینان آن‌ها در حوزه جغرافیایی به نام «شهر» فعالیت خود را آغاز می‌کنند. هرچند شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت دیگر مرز‌های سنتی نوآوری و کارآفرینی را از بین برده است، هنوز هم بخش بزرگی از کسب‌وکار‌ها شروع موفق خود را مدیون شهر و منطقه‌ای هستند که در آن فعالیت را شروع می‌کنند.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ «مزیت‌های رقابتی» در زمینه‌های مختلفی قابل بررسی است که می‌تواند به فراخور موضوع تعاریف مختلفی را در خود جای دهد. اما به طور کلی می‌توان آن را در هر حوزه‌ای که به یک کسب‌وکار کوچک یا بزرگ نسبت به رقبای خود برتری و دست بالاتری دهد اطلاق کرد. این مزیت می‌تواند به کارآفرین و کسب‌وکار او امکان جذب مشتریان بیشتر و توسعه سهم از بازار دهد. با چنین نگاهی می‌توان مزایای رقابتی هر کسب‌وکاری را در سه شاخصه کلیدی طبقه‌بندی کرد:

مزیت‌های رقابتی در هزینه‌ها

یکی از راهکار‌های ساده برای جذب مشتریان بیشتر، پایین آوردن قیمت نهایی برای مصرف‌کنندگان است. کارآفرینان شاید همواره به دنبال ایده‌های بدیع نروند، اما همین که بتوانند یک خدمت یا کالا را با بهای کمتری به دست مشتری برسانند. یعنی بر مزیت رقابتی خود نسبت به رقبا در حوزه هزینه‌ها متمرکز شده‌اند.

مزیت‌های رقابتی در تفاوت‌ها

کارآفرینان معمولا زمانی دست‌به‌کار می‌شوند که مطمئن باشند کالا یا خدمت مورد نظر آن‌ها، دارای تفاوت‌های جالب توجه با رقبای حاضر در بازار هستند. در این شرایط با مانور روی تفاوت‌های محصول یا خدمت خود به رقابت در بازار می‌پردازند.

مزیت‌های رقابتی در ویژگی‌ها

یکی از دشوارترین حوزه‌های فعالیت کارآفرینان تأکید بر «بهترین» بودن است. در این حوزه کارآفرین می‌داند که اولین ارائه‌کننده یک محصول یا خدمت نیست، اما با تمرکز بر یک بخش از بازار تلاش می‌کند ویژگی خدماتی خود را به عنوان «بهترین» در مقایسه با هر سرویس‌دهنده دیگر ارائه کند.
در جهان فناوری پایه امروز عمر مزایای رقابتی به شدت کوتاه شده است.

فناوری‌های دیجیتال به مشتریان قدرت انتخاب بیشتری از پیش می‌دهد. اما همین فناوری‌ها نیز به کمک کارآفرینان آمده است تا با کمک هوش مصنوعی و جهان مبتنی بر کلان داده‌ها درباره مزایای رقابتی به جستجو و تحلیل بپردازند. توانمندسازی کارکنان، تشویق اعضای تیم، توسعه روابط بیرون از شرکت، چابک‌سازی فرایند‌ها و به ویژه توسعه نوآوری‌ها می‌تواند برای کارآفرینان انعطاف‌پذیری بیشتری در بازار‌های رقابتی امروز به همراه آورد.

کارآفرینی، مزیت رقابتی شهری

همه کسب‌وکار‌ها و به کارآفرینان آن‌ها در حوزه جغرافیایی به نام «شهر» فعالیت خود را آغاز می‌کنند. هرچند شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت دیگر مرز‌های سنتی نوآوری و کارآفرینی را از بین برده است، هنوز هم بخش بزرگی از کسب‌وکار‌ها شروع موفق خود را مدیون شهر و منطقه‌ای هستند که در آن فعالیت را شروع می‌کنند. مزایای رقابتی شهر‌ها وابسته به مجموعه‌ای مرکب از مولفه‌های مؤثر مختلف است. به طور کلی شاید امکان بررسی تک‌ساحتی مزایای رقابتی یک واحد شهری امکان‌پذیر نباشد.

ذات پویا و پیشتاز فرایند‌های زندگی در کلان‌شهر‌های امروزی باعث می‌شود تا یک واحد شهری معین در بازه‌های زمانی مختلف تحت تأثیر مؤلفه‌های مختلف، مزایای رقابتی متفاوتی را تجربه کند؛ بنابراین شاید بتوان با استناد به شاخصه‌های زمانی، مزایای رقابتی شهر‌ها را دقیق‌تر تعریف کرد. در همین راستا، مزایای رقابتی شهر‌ها را می‌توان در قالب سه فاز، مبتنی بر مؤلفه‌های بنیادین و ذاتی شهرها، مبتنی بر محرک‌های سرمایه‌گذاری و نیز مبتنی بر نوآوری تدقیق کرد.

کارآفرینان مزیت رقابتی شهر‌ها نوآور

منبع مشخص و جهان‌شمولی برای سرشماری کارآفرینان در جهان وجود ندارد، اما اداره آمار ملی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ تعداد آن‌ها را ۵۸۲ میلیون نفر در سراسر جهان اعلام کرده است. در آمریکا تعداد آن‌ها روز‌به روز در حال افزایش است و به تدریج کارآفرینان هستند که برای شهر‌ها مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند. شهر‌هایی که تلاش می‌کنند میزبانان بهتری برای استارت‌آپ‌ها باشند و با تعریف مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی متنوع، کارآفرینان بیشتری را به سوی خود جذب کنند تا از این رقابت برد‌برد عایدات بیشتری کسب کنند. اما آمار‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد دست‌کم ۲۰ درصد از این کسب‌وکار‌های نوپا در همان سال اول شکست می‌خورند.

این نهاد آمریکایی به کارآفرینان توصیه می‌کند برای بقا در شرایط رقابتی این روزها، تنها به فروش و بازار بزرگ‌تر فکر نکنند و در انتخاب شهر میزبان کسب‌وکار خود، به ایده‌ها و فضای آن توجه بیشتری داشته باشند. هم‌چنین کارآفرینان با درس گرفتن از تجربیات ناکام دیگران، به معرفی راه‌حل‌های خود به جای فروش محصولات خود توجه کنند. به عبارت دیگر، مزیت رقابتی شما راه حل شماست، نه الزاما محصول. کارآفرینان با کسب شناخت کافی درباره مزیت‌های رقابتی شهر میزبان خود، باید به انتخاب اعضای تیم و توسعه توانمندی‌های آن اقدام کنند تا در مسئله‌یابی و توسعه بازار خود موفق شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->